menusearch
vefaghesabz.ir

نشست شورای آموزش و پرورش گچساران و باشت؛ ضرورت ارایه برنامه جامع با رویکرد حل مساله

جستجو
جستجو
۱۴۰۴/۸/۲۸ چهارشنبه
(0)
(0)
نشست شورای آموزش و پرورش گچساران و باشت؛ ضرورت ارایه برنامه جامع با رویکرد حل مساله
نشست شورای آموزش و پرورش گچساران و باشت؛ ضرورت ارایه برنامه جامع با رویکرد حل مساله

رئیس آموزش و پرورش گچساران، از ارتقای سطح نمرات نهایی خبر داد و گفت: بر اساس امار، پایه دوازدهم رتبه دوم و پایه یازدهم رتبه نخست استان را کسب کرده و پایه دهم با امتحانات داخلی، رتبه چهارم استان را به دست آورده است.

 

مرضیه قنواتیان به رتبه‌بندی ۲۶ مدرسه متوسطه نظری اشاره کرد و بر کاهش غیبت دانش‌آموزان، به‌ویژه در مدارس غیردولتی که شمار غایبان آن‌ها ۳۳۰ نفر اعلام شده، تأکید کرد.

 

وی همچنین به موفقیت‌های کنکوری شهرستان اشاره کرد: یک رتبه تک‌رقمی، سه رتبه دو رقمی و ۳۷ رتبه سه رقمی، و قبولی ۲۸۶ دانش‌آموز در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، علوم انسانی، مهندسی و آموزش ابتدایی در شهرستان وجود داشت.

 

قنواتیان ضمن قدردانی از حمایت‌های نماینده شهرستان، تأکید کرد: ارتقای کیفیت آموزش تنها با هم‌افزایی مدیران، معلمان و خانواده‌ها ممکن است و این نشست‌ها نقطه شروع همکاری‌های دقیق‌تر خواهد بود.

 

نگاه تربیتی و هویتی؛ تأکید ائمه جمعه

 

حجت‌الاسلام سید عنایت هاشمی‌منش، امام جمعه گچساران، با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س) در عرصه تربیت، مهم‌ترین چالش دانش‌آموزان را مسئله هویت دانست و گفت: چالش هویتی امروز دامان خانواده و جامعه را گرفته است و باید با ارتقای نقش مشاوره و تقویت حوزه پرورشی، این مشکل برطرف شود.

 

وی خواستار ارتقای ساختار مشاوره تحصیلی و تشکیل تیمی منسجم برای پیگیری مسائل تربیتی شد و افزود: پیشگیری همیشه مقدم بر درمان است و نیروهای انسانی و آینده‌سازان کشور باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند.

امام جمعه باشت بر اهمیت "تزکیه و تربیت" در کنار آموزش تأکید کرد و گفت: تزکیه بالاتر از آموزش است و زمینه‌ساز یادگیری صحیح و هویت‌بخشی به نسل آینده می‌شود و اگر پرورش تربیتی انجام نشود، حتی بهترین روش‌های آموزشی نتیجه مطلوب نخواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام امید گنجه‌ای افزود: آموزش و پرورش با برگزاری کلاس‌های تربیتی و تعامل با دانش‌آموزان، تلاش می‌کند ذهن و انگیزه آنان را آماده یادگیری کند، اما محدودیت امکانات آموزشی و کمبود معلمان بومی چالش جدی ماست.

 

گنجه‌ای همچنین از همکاری نماینده شهرستان، امام جمعه گچساران، روسای شوراهای آموزش و پرورش و فرمانداران در بهبود وضعیت آموزش قدردانی کرد.

 

پراکندگی مدارس و کمبود معلم در باشت

 

رئیس آموزش و پرورش، پراکندگی جمعیت و کمبود معلمان بومی را بزرگ‌ترین دغدغه دانست و گفت: چهار هزارو ۷۰۰ دانش‌آموز در ۱۲۰ مدرسه پراکنده مشغول تحصیل هستند.

 

محمد مرادپور تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد معلمان اعزامی از مناطق دیگر هستند که نیازمند برنامه‌ریزی برای جذب و تثبیت معلمان بومی است.

 

وی همچنین تأکید کردو گفت: تأمین نیازهای اولیه دانش‌آموزان،از سرپناه و امنیت تا حمایت خانواده، پیش‌نیاز یادگیری مؤثر است و همکاری نهادهای مختلف می‌تواند نقش مهمی در بهبود شرایط داشته باشد.

 share network
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
سایت ساز و فروشگاه ساز یوتاب