

.jpg)
رئیس آموزش و پرورش گچساران، از ارتقای سطح نمرات نهایی خبر داد و گفت: بر اساس امار، پایه دوازدهم رتبه دوم و پایه یازدهم رتبه نخست استان را کسب کرده و پایه دهم با امتحانات داخلی، رتبه چهارم استان را به دست آورده است.
مرضیه قنواتیان به رتبهبندی ۲۶ مدرسه متوسطه نظری اشاره کرد و بر کاهش غیبت دانشآموزان، بهویژه در مدارس غیردولتی که شمار غایبان آنها ۳۳۰ نفر اعلام شده، تأکید کرد.
وی همچنین به موفقیتهای کنکوری شهرستان اشاره کرد: یک رتبه تکرقمی، سه رتبه دو رقمی و ۳۷ رتبه سه رقمی، و قبولی ۲۸۶ دانشآموز در رشتههای پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، علوم انسانی، مهندسی و آموزش ابتدایی در شهرستان وجود داشت.
قنواتیان ضمن قدردانی از حمایتهای نماینده شهرستان، تأکید کرد: ارتقای کیفیت آموزش تنها با همافزایی مدیران، معلمان و خانوادهها ممکن است و این نشستها نقطه شروع همکاریهای دقیقتر خواهد بود.
نگاه تربیتی و هویتی؛ تأکید ائمه جمعه
حجتالاسلام سید عنایت هاشمیمنش، امام جمعه گچساران، با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س) در عرصه تربیت، مهمترین چالش دانشآموزان را مسئله هویت دانست و گفت: چالش هویتی امروز دامان خانواده و جامعه را گرفته است و باید با ارتقای نقش مشاوره و تقویت حوزه پرورشی، این مشکل برطرف شود.
وی خواستار ارتقای ساختار مشاوره تحصیلی و تشکیل تیمی منسجم برای پیگیری مسائل تربیتی شد و افزود: پیشگیری همیشه مقدم بر درمان است و نیروهای انسانی و آیندهسازان کشور باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند.
امام جمعه باشت بر اهمیت "تزکیه و تربیت" در کنار آموزش تأکید کرد و گفت: تزکیه بالاتر از آموزش است و زمینهساز یادگیری صحیح و هویتبخشی به نسل آینده میشود و اگر پرورش تربیتی انجام نشود، حتی بهترین روشهای آموزشی نتیجه مطلوب نخواهد داشت.
حجتالاسلام امید گنجهای افزود: آموزش و پرورش با برگزاری کلاسهای تربیتی و تعامل با دانشآموزان، تلاش میکند ذهن و انگیزه آنان را آماده یادگیری کند، اما محدودیت امکانات آموزشی و کمبود معلمان بومی چالش جدی ماست.
گنجهای همچنین از همکاری نماینده شهرستان، امام جمعه گچساران، روسای شوراهای آموزش و پرورش و فرمانداران در بهبود وضعیت آموزش قدردانی کرد.
پراکندگی مدارس و کمبود معلم در باشت
رئیس آموزش و پرورش، پراکندگی جمعیت و کمبود معلمان بومی را بزرگترین دغدغه دانست و گفت: چهار هزارو ۷۰۰ دانشآموز در ۱۲۰ مدرسه پراکنده مشغول تحصیل هستند.
محمد مرادپور تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد معلمان اعزامی از مناطق دیگر هستند که نیازمند برنامهریزی برای جذب و تثبیت معلمان بومی است.
وی همچنین تأکید کردو گفت: تأمین نیازهای اولیه دانشآموزان،از سرپناه و امنیت تا حمایت خانواده، پیشنیاز یادگیری مؤثر است و همکاری نهادهای مختلف میتواند نقش مهمی در بهبود شرایط داشته باشد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
05:54:53
07:26:15
12:20:00
17:12:25
17:33:24