menusearch
vefaghesabz.ir

قصه ناتمام تنگ چویل / قضاوت با شما!!!؟؟؟+مصاحبه بخشدار+تصاویر

جستجو
جستجو
۱۴۰۲/۳/۲۹ دوشنبه
(0)
(0)
قصه ناتمام تنگ چویل / قضاوت با شما!!!؟؟؟+مصاحبه بخشدار+تصاویر
قصه ناتمام تنگ چویل / قضاوت با شما!!!؟؟؟+مصاحبه بخشدار+تصاویر

 

وفاق سبز؛«رؤیای مردم دیشموک به واقعیت پیوست» این خبر خوشحال کننده ای بود که مردم دیشموک سالها انتظار می‌کشیدند. مردم منطقه محروم دیشموک از گذشته های دور آرزو داشتند ارتباط این بخش با شهرستان باغملک برقرار شود تا اینکه 13 سال پیش در سال 1389 (در دولت مهرورز) کوهستان تنگ چویل مغلوب راهسازان شده و رویای رفتن به باغملک از راه دیشموک محقق شد و مردم دیشموک دلخوش به این شدند که فقر و محرومیت از این دیار رخت بربست و با باز شدن این مسیر به خوشبختی میرسند.

روزی که این مسیر با تلاش راهسازان زحمت کش (که متأسفانه در حین خاکبرداری جان یکی از آنها هم در این مسیر گرفته شد) باز شد مردم این منطقه از پیر و جوان، زن و مرد با اشکهای شوقی که اولین بار تجربه کرده بودند بالای کوهستان تنگ چویل آمدند تا از راهسازان استان که برای ساخت این مسیر مرگ را به جان خریدند و با تلاش شبانه روزی رؤیایشان را به واقعیت تبدیل کردند تشکر کنند.

در واقع باز کردن این مسیر 68 کیلومتری که برای سفر از دیشموک به باغ ملک خوزستان 251 کیلومتر کاهش یافت و دیگر نمی‌خواست مسیر 319 کیلومتری دیشموک ـ دهدشت ـ بهبهان ـ رامهرمز ـ باغ ملک را طی کرد واقعا جای تشکر داشت.

اما یک سال نگذشت که آن همه اشک شوق تدریجا تبدیل شد به اشک عزا و خبرهای مسرت بخش تبدیل شد به خبرهای سقوط و تصادف و ریزش کوه و مسدود شدن مسیر و... و سالانه شاهد مرگ عزیزانی هستند که در این مسیر خطرناک جان خود را از دست می‌دهند و فریادشان به جایی نمی‌رسد. حتی مسئولی مانند مسئولان خوزستان حاضر به معذرتخواهی از مردم نشدند.

اما واکنش مسئولین به خبرهای ناگوار این مسیر این بود که هر از چندگاهی عده ای از مسئولین در تنگ چویل حضور پیدا می‌کنند و کلنگ میزنند و تخصیص اعتبار می‌کنند و عکس میگرند و مصاحبه می‌کنند و دیگر هیچ!! تا حضور مسئولین بعدی و تکرار این قصه ...

از بخشدار بخش دیشموک در مورد قصه های تکراری تنگ چویل پرسیدیم که چرا سهم مردم از مسیر ارتباطی تنگ چویل فقط اندوه و حسرت و اخبار کلنگ زنی های تکراری توسط مسئولین است ؟ و اعتبارهایی که سالانه به این مسیر تخصیص می‌یابد کجا هزینه می‌شود؟ و اینکه آیا امیدی به خبر مصوبه اعتبار جاده باشت، کهگیلویه دیشموک، خوزستان وجود دارد یا دنباله قصه تکراری تنگ چویل است؟

پاسخ علیرضا نوروزی بخشدار دیشموک به پایگاه خبری وفاق سبز: در خصوص سه تا مطلب که فرمودید ابتداً تنگ چویل که خدا میداند زمستان یک پای ما در تنگ چویل بود یک پایمان در دیشموک ولی تا این لحظه که خدمتتان هستم جز مبحثی که جناب آقای دکتر محمدی مدیرکل راهداری و جناب آقای هاتف معاون شرکت اسکان ایران در سفر به دیشموک که مقرر شده بود جناب آقای هاتف سیمان و میلگرد آن را تهیه و در اختیار راهداری قرار دهد و راهداری بقیه موارد را خود قبول و پل را به سرانجام برساند تا این لحظه هیچگونه تصمیمی در رابطه با پل سفید انجام نشده است چون بخش اعظمی از کار به آقای محنایی یعنی پیمانکار پل بزرگ یا پل دوم واگذار شده بود که متاسفانه به علت سکته ایشان حتی وضعیت پل دوم هم نا مشخص است.

در خصوص اعتبارات که سالانه به این مسیر تخصیص داده میشود کجا می‌روند از آبان ماه تاکنون که بنده در بخش حضور دارم هیچ گونه هزینه ای در خصوص پل های تنگ چویل مصوب و ابلاغ به اینجانب نگردید و تاکنون و تاکنون جز مبحث پیمانکاری آقای محنایی که قرار شده بود کار را به سرانجام برساند و چندین برید زده شود تا پایه پل دوم پوشانده شود و آسیب آن را تهدید نکند هیچ خبر جدیدی و هیچ هزینه جدیدی در خصوص پل تنگ چویل داده نشد.

اما در خصوص اعتبار جاده فارس به شمال خوزستان مقرر شده است شش کیلومتر از کمربند قلعه رئیسی به سمت دره رزی پیمانکار پای کار بیاید و افق این طرح ۲۵ ساله است. تکراری قصه تنگ چویل باشد یا نه واقعا نمیدانم. ولی با توجه به زمان بر بودن و برآورد اولیه سه هزار میلیارد تومانی این طرح مشخصاً طرحی است هزینه‌بر دارای طراحی مدون و انجام یکسری ساختارهای اداری بسیار بسیار طولانی مدت و با افقی بلند مدت و این یعنی پیگیری مداوم هرکسی که در مبحث راهداری مدیریت و سکان را به دست می‌گیرد فقط و فقط این را میدانم که از بخش قلعه رئیسی به سمت دیشموک فعلاً ۶ کیلومتر آن در سال ۱۴۰۲به شکل پیه زنی و مشخص کردن امتداد می‌یابد و بعضی از قسمت های این جاده الان در مبحث طرح مطالعاتی دارد کار می‌شود و اینکه سرانجام این طرح چه می‌شود حتی با عمر سنی من هم قد نخواهد داد تا چه برسد به عمر مدیریتی. در ضمن در زمستان و پیگیری وضعیت این جاده از آقای فرماندار محترم و آقای دیانتی برای ارتباط موقت و پل لوله ای هم تشکر میشود.

 

امیدوارم توانسته باشم سوالات شما را پاسخگو باشم آن هم به شکل شفاف.

 

 

آیین کلنگ زنی

 

اعتبارات

تصادفات و اتفاقات

تصاویر برگرفته از خبرگزاریها

 

 

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر