وفاق سبز؛باقرزاده گفت: بدون احتساب مدارس غیردولتی، باید بگوییم که از میان ۱۰۵هزار مدرسه کشور، تعداد ۵۹ هزار مدرسه نه مربی تربیتی، نه مشاور و نه معاون پرورشی دارد. به عبارت دیگر جای خالی حدود ۶۰ هزار نیروی پرورشی در مدارس احساس میشود. نکته دوم این است که طبق قانون ۳۹ هزار نفر مشاور کمبود داریم که انتظار میرود دولت و مجلس دست به دست هم دهند تا قانون را رعایت کنیم و نیروهای مورد نیاز تامین شود؛ چراکه طبق تاکید قانون، هر مدرسه باید یک مربی تربیتی داشته باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همه این کمبودها را یکجا نمیتوان جبران و تامین کرد چرا که به آموزش و توانمندسازی نیروها نیاز است، اظهار کرد: انتظار این است که دستکم در یک بازه زمانی ۳ساله این مجوز به ما داده شود تا بتوانیم نیروی مورد نیاز در حوزه پرورشی و تربیتی را تامین کنیم. بخشی از این نیازمندی از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب میشود اما از ۲۵ هزار دانشجوی فارغالتحصیل دانشگاه فرهنگیان فقط یک هزار نفر سهمیه به امور پرورشی و تربیتی داده میشود که سرپرست محترم وزارت آموزش و پرورش پیگیر افزایش آن است.
وی با اشاره به اخذ مجوز جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی و تربیتی در سال جاری خاطرنشان کرد: در حال تهیه جداول و زمان برگزاری آزمون هستیم که شرایط عمومی و اختصاصی آن در آینده نزدیک اعلام میشود. مربیان طرح امین در این آزمون، هم در بخش علمی و هم در بخش عملی میتوانند پررنگتر و جلوتر از سایر داوطلبان باشند، البته گروههای دیگر هم میتوانند در این آزمون شرکت کنند.
باقرزاده با تاکید بر اینکه ۱۱ هزار نفر، عدد بسیار کمی است، افزود: امسال بیش از ۸ هزار نفر از مربیان پرورشی و تربیتی در سطح کشور بازنشسته میشوند و بنابراین حدود ۳ هزار نفر به مجموعه ما اضافه میشود؛ ضمن اینکه قانون اجازه استفاده از ظرفیت نیروهای بازنشسته را به ما نمیدهد و حتی اگر اجازه داده شود بازهم در حوزه پرورشی، نیاز به نیروهای بهروز و همراه داریم و بهکارگیری نیوری انسانی تابع شرایط خاصی خواهد بود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: بعد از فرمایشات معظمله نیز نامهای از سوی وزارت آموزش و پرورش تنظیم و به رئیسجمهوری اعلام شد که این میزان کمبود در مجموعه وجود دارد. امیدواریم تا سال آینده به مرور اجازه دهند که بتوانیم نیروهای مورد نیاز را تامین کنیم.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |